Een witte Kerst! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Een witte Kerst! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Een witte Kerst!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

21 December 2011 | Duitsland, Braunlage

Nadat er op 5 december de eerste sneeuw was gevallen is er daarna alleen maar sneeuw bijgekomen. Af en toe sneeuwt het echt heel erg hard dan is er niet tegen op te schuiven. Maar zo koud als vorig jaar rond de Kerst is het nu niet. Vorig jaar was de nachttemperatuur rond de -15 graden maar nu is de nachttemperatuur rond de -4 graden Dus wel veel sneeuw maar lang niet zo koud gelukkig.
Vanaf morgen komen de eerste gasten voor de Kerst. Zelf dachten wij vanaf 5 december tot aan de Kerst het wel rustig zouden hebben. Maar doordat er nu goede sneeuw ligt en de Skiwiese en Wurmberg geopend zijn hebben we het de afgelopen week nog lekker druk gehad. Het was weer net als van de zomer dat de mensen gewoon weer aanbelden voor een kamer omdat ze 1 of 2 daagjes gingen skieën.
Zo kregen we ook een boeking binnen dat de persoon dezelfde dag zou arriveren met aankomsttijd rond 22.30 uur. Nog eens een keer goed gekeken maar er stond toch echt 22.30 uur. En inderdaad s avond rond 22,45 arriveerden de gasten nog. Dus we doen al weer goede zaken met het Gästehaus.
En natuurlijk met Kerst en Oud & Nieuw helemaal volgeboekt. Ook de kinderen komen thuis met de Kerst dus
we hebben een volle bak. Er moet dus veel ingekocht worden voor het ontbijt voor zowel de gasten als privé. Al die boodschappen moeten natuurlijk ook weer uitgeladen worden
En om nu niet tig keren heen en weer te lopen waren we zo handig om even de kruiwagen te nemen voor het uitladen van de boodschappen.
Wij zijn er klaar voor en hebben er zin in!!!
Wij wensen iedereen fijne Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2012.
Of hoe ze het op z'n Duits zeggen

Frohe Weihnachten und einen guten
"Rutsch"ins neue Jahr 2012!

Bart & Ineke