Nieuw naambord aan de gevel en paaseieren - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Nieuw naambord aan de gevel en paaseieren - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Nieuw naambord aan de gevel en paaseieren

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

10 April 2011 | Duitsland, Braunlage

Eindelijk is het dan zover! Ons eigen naambord is aan de gevel bevestigd. Door de drukte en familie omstandigheden waren we niet toegekomen om ons naambord te bestellen en hing nog steeds het oude naambord van de vorige eigenaars aan de gevel. Maar 2 weken terug het bord besteld en deze week was het klaar en is het vrijdag bevestigd aan de gevel.Met ons logo van Mea Vota erbij. Het valt wel lekker op moeten we zeggen. Maar ja, dat is ook de bedoeling van een naambord toch!
En de paaseieren! Zoals met de kerst hier veel mensen een kerstboom in de tuin hebben met verlichting, zo is nu met pasen de kerstboom volgehangen met gekleurde paaseieren. Zo iets heb ik in Nederland niet gezien maar hier zie je het volop! Dus wij konden natuurlijk niet achterblijven, volgens Bart, dus wij wat takken uit de tuin gesnoeid en deze volgehangen met gekleurde paaseieren. Hoor je er toch bij!
En zoals ik al eerder schreef dat de wereld klein is dat bleek afgelopen week ook maar weer. Want wat bleek?
Wij hadden afgelopen week gasten uit Nederland. Ze hadden ook in Leiden gewoond. O zei Bart ik heb ook in Leiden nog gewoond. In die en die straat nummer 24. Nee zei toen Dick (zo heette hij) dat kan niet want daar woonde ik. Nee zei Bart ik weet toch zeker dat wij op nummer 24 woonde. Nee zei Dick want daar woonde ik. Wat bleek nu toen Bart 12 jaar was zijn ze daar verhuisd en Dick was de volgende bewoner die daar kwam te wonen. Dick kon er dan ook niet overuit!! In Duitsland er achterkomen wie de vorige bewoners waren. Ja,ja, de wereld is heel klein hoor!
Voor de rest hier prachtig weer.
De bomen zijn nu vol met knoppen. Ook de bollen komen aardig uit de grond al bloeien ze nog niet.
De aannemer was afgelopen week voor het laatst. Wij zijn nu druk aan de slag met behangen en vloerbedekking met het laatste appartement. En dan zijn we klaar met de grote klussen.
Nu het mooier weer wordt kunnen we weer bezig in de tuin. Maar dat is meer hobby dan werken!

Hartelijke groetjes Ineke en Bart

• 10 April 2011 - 17:42

Trudy:

Hoi
    Zo zie je maar dat ieder land zo zijn eigen gebruiken heeft hier zie je wel steeds meer paasversiering binnen maar buiten heb ik het nog nergens gezien , wat toevallig van die mensen uit leiden dat zou je toch nooit bedenken succces met de laatste klusloodjes.

groetjes Trudy

• 10 April 2011 - 18:44

Marjon:

Het bord ziet er echt mooi uit! En 's avonds schijnt er licht op toch? Fijn dat de verbouwing bijna klaar is. Succes met het laatste appartement!

Kus Marjon

• 10 April 2011 - 19:51

Nicolet:

Zozo,wel professioneel hoor met die kraanwagen om dat bord op te hangen! Ik dacht dat pap dat wel even met een ladder zou doen ;)
    Fijn dat de verbouwingen er nu echt bijna op zitten,eindelijk uit de rotzooi en stof! Xxx

• 11 April 2011 - 07:44

Jenny Barnhoorn:

Het bord ziet er prachtig uit. Lekker duidelijk en toch rustig van kleur. Heel mooi!
    Lieve groetjes, Jenny

• 11 April 2011 - 20:06

Jessica:

Het bord ziet er erg mooi uit! Jullie paasboom ziet er ook mooi uit, hihi.
    Wat grappig van die mensen uit Leiden. Erg toevallig dat hij en pap daar allebei hebben gewoond! Succes met de laatste loodjes van de verbouwing.

Liefs Jessica

• 12 April 2011 - 16:37

Marijke V Duivenbode:

Ik volg jullie reisverslagen trouw. Erg leuk om te lezen! Het nieuwe naambord ziet er mooi uit. Nu nog even de laatste loodjes met het opknappen. Wij kijken erg uit naar ons weekje Braunlage eind mei/ begin juni.Tot dan!!!

Groetjes, Marijke en Marcel