Veel gezongen maar nog meer gewandeld - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Veel gezongen maar nog meer gewandeld - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Veel gezongen maar nog meer gewandeld

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

24 April 2011 | Duitsland, Braunlage

Vorige week waren er een aantal mensen van het koor "Why Not"op bezoek voor een lang weekend. Van te voren was er al gepland dat er veel gezongen zou worden en natuurlijk heerlijk wandelen in de bossen. Ook hondje Igor was mee dus voor hem was het ook heerlijk in de bossen. Donderdagmiddag rond 1 uur arriveerde de groep en nadat iedereen zich had geinstalleerd zijn we even Braunlage in geweest.
Voor ons was het ook een soort vuurdoop want nu moesten we voor het eerst voor een groep van 9 mensen het ontbijt verzorgen. Maar het ging ons gemakkelijk af dus daar maken we ons geen zorgen meer om. Na een goed ontbijt een wandeling in de bossen gemaakt naar Silverteich. Een wandeling van ongeveer anderhalf uur. Igor had het prima naar zijn zin want hij liep de ene stok na de andere stok te sjouwen. 's Middags stond het kleine stadje Werningerode (voormalig Oost-Duitsland) op het programma. Ook de honden gingen weer mee. Hier doen ze totaal niet moeilijk als je honden meeneemt in een restaurant. Heel erg hondvriendelijk zijn ze hier.
En 's avonds nog zingen maar door al het wandelen en de hele dag in de buitenlucht (ook de hoogte speelt mee) sloeg de vermoeidheid toch wel toe. Maar de volgende dag weer met frisse zin een nieuwe wandeling gemaakt en 's middags het stadje Goslar (Unesco werelderfgoed lijst) bezocht.
En toen was het al weer zondag, de dag van vertrek. Helaas de tijd ging veel te snel. Maar wie weet nog een volgende keer?
Deze week was ik een paar dagen alleen want Bart was naar Nederland omdat onze jongste dochter jarig was en toch wel leuk was dat één van ons erbij was op haar verjaardag. En Bart kon gelijk nog wat spulletjes bij haar ophangen aan de muur want dat was na haar verhuizing nog niet gebeurd.
En we kregen deze week wel wat gasten maar dat kon ik wel alleen af. Maar dat zul je altijd zien, want Bart was nog niet goed en wel weg of de VVV belde of we nog gasten konden gebruiken. En nu op dit moment is elke gast welkom. Dus binnen 5 minuten stonden er gasten op de stoep. Plus er kwamen nog engelse gasten. En aangezien mijn engels nog echt school engels is was het dus even heftig. Maar goed, met een paar duitse woorden er doorheen lukte het me aardig. Maar ik had het dus lekker druk, geen tijd om me te vervelen. Gelukkig kwam Bart donderdavond laat weer terug zodat hij vrijdagmorgen weer kon bijdraaien met ontbijt.
Nu met Pasen zitten we ook nagenoeg vol en allen met ontbijt. Alleen had ik donderdag nog een kleine misser gemaakt. Er moest nog inkopen voor het ontbijt gedaan worden voor zaterdag maar ik dacht donderdag dat doe ik vrijdag wel. Ik dus vrijdag met de auto naar de supermarkt maar niet wetende dat op Goede Vrijdag alle winkels dicht zijn. Echt alle winkels zijn gesloten ook de supermarkten. Ai, ai, wat nu??
Gelukkig is Rewe (ook een grote supermarkt) al om 7 uur open. Dus zaterdagochtend om 7 uur liep ik al inkopen te doen. Dat overkomt me ook geen tweede keer meer.
Hier is het nu prachtig weer. En volgend weekend weer druk. We zitten helemaal volgeboekt want dan is hier het grote heksenfeest (Waldpurgisfest). Dinsdag de paaseieren weer opruimen en gelijk bij de voordeur versieren met heksen. Eens kijken wat ik daarvan moet maken.
Maar dat schrijf ik volgende week wel en natuurlijk met de foto´s van het feest!

Een hartelijke paasgroet van Ineke & Bart

• 25 April 2011 - 09:09

Jenny Barnhoorn:

Hallo Ineke en Bart,
    Fijn om het verslag weer even te lezen, leuke foto's. Heerlijk, dat het goed gaat!
    Groetjes, Jenny

• 25 April 2011 - 19:00

Jeanette:

Hoi Ineke en Bart,

Het was een heerlijk lang weekend met jullie goede zorgen. Lekker ontbijtje en daarna de bossen in.
    Leuk om te lezen dat jullie helemaal volgeboekt zijn! Veel plezier met het heksenfeest en ik ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Jeanette

• 02 Juni 2012 - 17:33

Dietmut:

Karfreitag (goede vrijdag) een wettelijke feestdag in Duitsland en alle winkels gesloten.... Ja, zoiets kan gebeuren in een aanloopperiode Ineke.