Eindelijk weer sneeuw - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Eindelijk weer sneeuw - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer sneeuw

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

25 Januari 2011 | Duitsland, Braunlage

Ook hier in Duitsland heeft de griep aardig toegeslagen. Bart en ik waren behoorlijk geveld. Vooral Bart heeft 2 middagen ziek op bed gelegen.
Inmiddels was de sneeuw geheel weggedooid, al hoewel je op de skiwiese nog wel kon skieen en snowboarden. Er bleven op de stoepen en parkeerplaats nog wel hele brokken ijs liggen, dus dat was een hele dag ijs bikken geblazen. Een iets minder leuk werkje. Maar ja, moest ook gebeuren.
Maar gelukkig, vandaag sinds lange tijd weer sneeuw!!!!
Vanmorgen was de planning om gelijk te beginnen met klussen, maar dat ging niet door want eerst moest er weer sneeuw geruimd worden.
Nu de sneeuwfrees (zie de foto) weer gemaakt is deze dan ook maar gebruikt. Gaat toch wel iets sneller dan alles met de hand moeten schuiven.
Bart vindt het niet zo prettig met die sneeuwfrees dus wilde ik het wel eens proberen. Ik vind het in ieder geval beter dan alles met de hand te moeten doen. Dus jullie begrijpen de taken zijn met dit werkje wel verdeeld.
De komende dagen geeft de termometer voor overdag -6 en voor s nachts -11 aan dus voorlopig blijft de sneeuw nog wel even liggen!!!

Groetjes Bart en Ineke

• 26 Januari 2011 - 06:17

Bianc:

Hey,

Me eerste reactie moet eerlijk zeggen heb niet eerder gekeken!!!
    Maar wel leuk dat je het zo bij houdt!
    En staat je goed die sneeuwfrees!!
    Balen allebei geveld door de griep, maar nu weer volop aan de klus!!
    En de sneeuw mag je daar houden hoor vind het wel goed zo hier met een lekker zonnetje hihi!!

Liefs Bianc

• 26 Januari 2011 - 12:29

Jessica :

Hoi!
    Leuk dat er weer sneeuw is gevallen, maar wel jammer voor jullie dat je nu weer sneeuw moet ruimen, terwijl jullie eigen wilde klussen!

Je ziet er leuk uit achter de sneeuwfrees!
    Met die temperaturen wordt het weer dik aankleden en de kachel aan!

Ik kijk uit naar jullie volgende stukje!

Liefs Jessica

• 26 Januari 2011 - 18:12

Jenny Barnhoorn:

Je ziet er inderdaad professioneel uit met die sneeuwfrees. Ziet er allemaal gezellig uit op de skiwiese en die prachtige langlaufloipes. Leuke foto's.'
    Groetjes, Jenny

• 27 Januari 2011 - 18:24

Marjon:

Hey,

Balen dat jullie nu beide geveld waren door de griep. Wordt pap al weer gallisch van het sneeuwruimen? Groot gelijk dat je de sneeuwfrees gebruikt!
    Ik hoop dat er nog flink wat sneeuw bijkomt zodat we begin februari weer kunnen skieen op de pistes. Hoewel het voor jullie natuurlijk balen is, al dat sneeuw ruimen.

Liefs

• 28 Januari 2011 - 16:22

Nicolet En Oma:

Oma en ik hebben net jullie verhaal gelezen en ik heb oma ook de foto van jou in de sneeuw laten zien mam. Oma zegt dat er al weer veel sneeuw ligt hoor en dat je maar voorzichtig moet doen met die machine ;)
    Veel succes met sneeuwruimen en tot dinsdag! xxx

• 29 Januari 2011 - 08:28

Trudy:

Hoi

Ziet er zwaar uit dat sneeuw ruimen
    maar wel een mooi gezicht , hier schijnt het zonnetje.
    Leuk die foto,s
    groetjes Trudy