Weer een druk weekend!! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Weer een druk weekend!! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Weer een druk weekend!!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

14 Juni 2011 | Duitsland, Braunlage

Was het hemelvaartsweekend druk ook het pinksterweekend zaten we weer vol. Weer veel gasten met allemaal ontbijt. Dat wordt nu voor ons routine. Ook het inkopen van het ontbijt gaat ons gemakkelijk af. In het begin zit je echt nog te tellen hoeveel je moet inkopen maar nu weet je gewoon hoeveel je nodig hebt en kopen we gelijk een tray yoghurt in.
We hadden met het pinksterweekend weer een groep mountainbikers. Ze hadden nog niet eerder in de Harz gefietst maar ze vonden het hier een mooi gebied om te mountainbiken. Volgens de groep was het mooier dan in Sauerland waar ze vaker hadden gemountainbiked.
Ook een ex-collega van Bart was het weekend hier en zij en haar man gingen Geocaching doen.
Ik had er nog nooit van gehoord maar volgens hen wordt het veel gedaan.
Geocaching is het opsporen van een verborgen schat met een GPS ontvanger. Iemand verstopt op een bijzondere plaats in de natur een waterdichte doos met daarin een logboek en verder e.v.t. een aantal leuke voorwerpen. Met een hand GPS bepaalt hij de precieze coordinatie van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocaching website. Anderen lezen die coordinatie en kunnen op zoek gaan naar de Cache (schat).
Dit Geocaching wordt niet alleen in Nederland gedaan maar overal ter wereld dus ook hier in de Harz. En volgens hen is het hier prachtig om Geocaching te doen omdat er veel bos is en een prachtige natuur. Dus wie ook aan Geocaching doet is de Harz misschien een nieuwe plek om hier schatten te gaan zoeken.
Ook de boekingen lopen nog steeds aardig door. We worden echt internationaal want we hebben boekingen eerst vanuit Zweden maar afgelopen week kregen we ook een boeking vanuit Israël. Deze mensen maken een reis door Duitsland en hadden onze website gevonden. Dus zelfs in Israël raken we bekend.
Nu even rustige dagen. Geen gasten en geen ontbijtservice. Dus even uitslapen voor ons deze dagen.
Na het eten rond half 8 's avonds gaan we vaak nog een wandeling maken met de hond.
Op een avond afgelopen week liepen we aan de rand van het bos toen we op 30 meter afstand een ree met een kleine bambi ree zagen. Ze hadden ons niet in de gaten en ze liepen heel rustig rond. Uiteindelijk gingen ze weer het bos in.
Vaak komen de herten pas bij donker te voorschijn maar nu was het half acht en nog volop licht. Echt een prachtig gezicht.
Hartelijke groetjes vanuit een rustig Mea Vota!!
Ineke & Bart

• 16 Juni 2011 - 16:59

Jessica:

Wat fijn voor jullie dat jullie het zo lekker druk hebben en zelfs mensen uit Israel komen! Maar ook lekker als je een keer kan uitslapen. Lijkt me zo mooi op die ree met een kleintje te zien! En vooral zo dichtbij en op dat tijdstip.
    Liefs