Juni een top maand!!!!! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Juni een top maand!!!!! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Juni een top maand!!!!!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

27 Juni 2011 | Duitsland, Braunlage

Na twee drukke weekenden (Hemelvaartweekend en Pinksterweekend) dachten we dat het afgelopen week wel rustig zou blijven. We hadden 2 boekingen voor in de week en 1 voor het weekend. Dus we waren toch al niet ontevreden. Maar het was woensdag toen de eerste gasten al aanbelden of er nog wat vrij was. Dus weer een appartement verhuurd. En zo ging het donderdag en vrijdag nog door. Oftewel we zaten weer helemaal vol afgelopen weekend. Dus de zaken gaan prima voor deze maand. Juni is voor ons echt een top maand!
Ook vandaag weer gasten die aanbelden of er nog iets vrij was. En zo gaat het maar door. Vandaag was het dus echt wasdag hier. De ene na de andere was draaide in de wasmachine. En gelukkig mooi weer dus het droogde lekker.
En tussendoor ook nog werken aan de tuin. De rhodondenderom is nu uitgebloeid en we gaan hem nu danig insnoeien. Want hij is behoorlijk uit de kluiten gegroeid. Maar wat een klus is dat en waar moeten we met al die oude takken naar toe. Dus ook maar weer achter in de tuin. In april en oktober is er hier een branddag en dan mag je al je tuinafval zelf verbranden. Dus wij zullen dit in oktober ook wel gaan doen zoals het er nu naar uit gaat zien.
En vrijdag hadden we nog een aardige pechdag. Het begon 's ochtends vroeg al toen het internet het niet deed.
Wij wilden kijken of we nog boekingen hadden binnengekregen maar geen internet. Dan ben je dus behoorlijk aan de hand. Maar even bij de buren navragen of zij wel internet hadden. Ja de buren wel dus het lag bij ons. Maar waar??? Inmiddels kwam ook nog even de schoorsteenveger langs niet om de schoorsteen te vegen maar voor de controle eenmaal in de 5 jaar. En dat net op die vrijdag. Controleerde ook nog het opgeslagen hout op houtvochtigheid. Ja, ja, alles wordt gecontroleerd. Maar goed, inmiddels deed het internet het gelukkig weer want Bart had even het snoertje uit de router van het internet gehaald en er weer opnieuw ingedaan en hij deed het zowaar weer.
En toen als klap op de vuurpijl kregen we om half 6 s avonds een gast die meedeelde dat zijn zoon door de douchewand was gegaan. Dat kon er ook nog wel even bij. Een heel gat erin. Gelukkig niet in 1 van de nieuwe badkamers maar ja, dit was ook niet zo leuk want nu kunnen we deze kamer niet verhuren met een gat in de douchewand. De mensen kwamen uit Zweden en hoe moet je zo iets regelen. Maar in overleg is het goed afgehandeld. En vandaag weer onze aannemer gebeld, die gelijk kwam kijken en gelukkig morgen al een nieuwe douchewand kan plaatsen.
Dus het was vrijdag ons dagje wel.
Groetjes uit een zeer zonnig en warm Braunlage!!
Ineke & Bart

• 27 Juni 2011 - 19:59

Marijke :

Fijn dat het zo goed gaat met de boekingen!! Jammer van die douchewand, maar dat kan gebeuren...en het was niet eens vrijdag de 13de :-)

Groetjes, Marijke v Duivenboden

• 27 Juni 2011 - 21:11

Marjon:

Op de foto's is wel duidelijk te zien wie al het zware werk doet ;) Fijn dat de nieuwe douchewand al zo snel geplaatst kan worden! Succes ook deze week met de drukte! Gelukkig dat mam dit weekend een beetje kan uitrusten, maar pap staat een druk programma te wachten. Liefs Marjon