In mei nog sneeuw!! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu In mei nog sneeuw!! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

In mei nog sneeuw!!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

08 Mei 2011 | Duitsland, Braunlage

Nadat afgelopen zondag bijna alle gasten waren vertrokken dachten we dat we het even rustig zouden krijgen. Ik dacht dat we op zondag geen gasten meer zouden krijgen na zo'n druk weekend(en we hadden ook geen boekingen) dus had ik me voorgenomen dat ik maandagochtend alle kamers en appartementen zou schoonmaken. Maar we kregen zondagmiddag toch gasten uit Valkenburg nog wel. Zij hadden ons stukje uit de Rijnsburger gelezen en vonden het nu een mooie tijd om bij ons een weekje vakantie door te brengen. Dus samen met Jessica snel een appartement schoongemaakt en bedden weer opgemaakt zodat het weer voor de verhuur klaar was.
Net toen we de gasten het appartement hadden laten zien en zij geinstalleerd waren werd er weer aangebeld. Nu gasten die op doorreis waren en een adres zochten voor 1 nacht. Dus weer snel een appartement schoongemaakt en alles in orde gemaakt. Dit overkomt me dus geen tweede keer. Gewoon zorgen dat alles gelijk schoongemaakt is. Maar ja, aldoende leert men!!
Maandag, dinsdag en woensdag waren bij ons zeer koude dagen De temperatuur kwam niet hoger dan 6 graden en 's nachts was het -2. Dus deze dagen toch maar weer even de winterjacken uit de kast gehaald want het was zo koud!
Dinsdagochtend stonden we op en stonden toen even vreemd te kijken want er lag een laagje sneeuw op de auto. We hoorden van gasten die 's middags op de Wurmberg waren dat daar de sneeuw nog lag.
Ik moest woensdag naar Bad Harzburg en kom dan langs het hoogste punt bij het Torfhaus (800 meter) en daar kwam ik in een sneeuwbui terecht. Het sneeuwde nog hard ook. En dat is best wel even vreemd hoor om in mei nog in een sneeuwbui te rijden.
Maar gelukkig is het nu weer prachtig mooi wandel weer!!! 23 graden dus kan niet beter!!

hartelijke groetjes uit een zonnig Braunlage
Ineke & Bart

• 09 Mei 2011 - 07:22

Marjon:

Huh, in mei nog sneeuw?? Dat is wel raar hoor. Moeilijk voor te stellen, zeker omdat het hier al 3 weken lang super mooi weer is.

Tot skypse woensdag!

X

• 11 Mei 2011 - 12:09

Trudy:

Hier is het echt volop zomer , ik kan me voorstellen dat jullie raar stonden te kijken sneeuw verwacht je niet meer wel bijzonder gelukkig dat het bij jullie nu ook weer lekker is probeer maar tussen de drukte door er van te genieten

groetjes Trudy

• 13 Mei 2011 - 08:38

Jessica:

Het was wel ineens druk toen die mensen op zondag kwamen heh, snel de 2 appartementen schoonmaken, terwijl we net lang gelopen hadden. Maar wel leuk om weer eens iemand uit Valkenburg te zien!
    Ik vond het wel raar om opeens in de sneeuw te rijden. Was ook inderdaad koud, maar daardoor konden we 's avonds wel lekker bij de kachel zitten!

Liefs Jessica