Uitstapje in de omgeving - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Uitstapje in de omgeving - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Uitstapje in de omgeving

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

22 Mei 2011 | Duitsland, Braunlage

Nadat we 2 weken geleden nog sneeuw hadden is het nu prachtig mooi weer.
Ook hier hebben we last van droogte en elke dag vliegt de helicopter wel over om te kijken of er geen bosbranden zijn.
Maar met dit mooie weer groeit het gras ook flink dus moesten we wel aan de slag met de grasmaaimachine.
Dus deze uit de schuur gehaald en na een flink aantal halen aan het trekkoord sloeg de machine aan. Deze is met benzine. Dus Bart had al een flink stuk gedaan toen ik het overnam van hem want het was toch wel zwaar volgens hem. Nadat ik een tijdje bezig was sloeg hij telkens af. Ik nog vragen aan Bart of er wel genoeg benzine in zat maar volgens Bart was dat wel zo. Maar telkens sloeg hij af dus ik was het zo zat en toch er maar benzine bij gedaan en wat bleek toen liep hij weer als een trein. Maar ja, mannen weten het soms altijd beter!!!
Ook het oude bord van de vorige eigenaars is opgehaald door kennissen hier in Braunlage.Bart heeft het samen met degene die het heeft overgenomen lopend weggebracht (het paste niet in de auto) naar de marketingzaak waar het opnieuw werd beplakt. En zo hoorden wij ook dat er nieuwe naamborden werden gemaakt voor op de hoeken van de straat en dat je die kon bestellen. Dus Bart gelijk een bord voor Meavota besteld en inderdaad de volgende dag was het bord klaar. Gelijk opgehaald en opgehangen zodat wij nu de eerste zijn en ons bord goed zichtbaar is.
En nu we het wat rustiger krijgen met het klussen kunnen we ook af en toe zo eens een uitstapje maken in de omgeving. Zo zijn we naar de plaatsjes Quedlinburg en Stolberg geweest die beiden ongeveer 50 km bij ons vandaan liggen, Quedlinburg staat op de Unesco lijst en is een heel oud plaatstje met prachtige huisjes en straatjes. Stolberg is ook een prachtig klein plaatsje in het voormalig Oost-Duitsland net als Quedlinburg.Stolberg heeft nog een mooi oud kasteel wat op een heuvel boven het stadje ligt. Hier woonde Juliana van Stolberg de moeder van Willem van Oranje. Koningin Beatrix is hier dus een afstammeling van. Zo is er ook nog een kasteel van Juliana van Stolberg in het plaatsje Werningerode (ook voormalig Oost-Duitsland)Dus als je wilt kan je een mooie Oranjeroute maken.En Werningerode is ook een heel leuk gezellig klein stadje.
We hebben genoeg te beleven.
Hartelijke groetjes,
Ineke & Bart

• 23 Mei 2011 - 09:04

Marjon:

Fijn dat jullie nu wat meer tijd hebben om zelf ook uitstapjes te maken. Ik zie dat Kelly ook gezellig mee was met de uitstapjes. Die dorpjes zien er erg mooi uit, daar wil ik ook nog wel een keer naartoe.
    Vervelend he mam, dat mannen het altijd beter denken te weten. Maar wij hebben wel door hoe het werkelijk zit ;)

Liefs Marjon