Bart terug in de verfsferen - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Bart terug in de verfsferen - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Bart terug in de verfsferen

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

22 Augustus 2011 | Duitsland, Braunlage

Wij hebben hier nog steeds goed zomerweer. Wel hebben we er een regendag tussen zitten maar dat is dan 1 dag. De volgende dag schijnt het zonnetje weer heerlijk. En als we de verhalen horen van het weer in Nederland dan hebben wij hier geen klagen. Het is vooral prima wandelweer en mountainbikeweer. Droog en niet te warm!! Ongeveer 22 graden dus een prima temperatuurtje.
Met het mooie weer is Bart ook begonnen met het tuinhuis te verven. Heerlijk weer even in de verfbussen roeren en de verflucht opsnuiven in plaats van de boslucht op te snuiven.
Het tuinhuis is nog al een beetje werk dus hij kan heerlijk zijn gang gaan. Hij heeft weer zo de smaak te pakken dat hij ook gelijk nog wat hekwerk heeft mee geschilderd.
En wat je hier veel bij Gästehausen ziet is een reclamekastje met foto"s erin van hoe de woningen er van binnen uitzien en de prijzen. Wij hadden al een tijdje zo'n kastje staan in de opslagruimte maar het moest nog steeds geplaatst worden. Aangezien wij dachten dat er nogal wat gegraven moest worden om de palen in de grond te krijgen hadden wij dat nogal uitgesteld. Maar met dat mooie weer er toch maar aanbegonnen en achteraf viel al het graafwerk nogal mee. En nu staat er een prachtig kastje op de hoek van ons Gästehaus met mooie foto's en prijzen van de woningen.
Er komen ook al gasten terug die hier al een keer geweest zijn. Dus we krijgen nu ook onze eigen gastenbestand. En dat is ook het leuke ervan om je gasten weer terug te zien en te weten dat het goed bevallen is
De avonden worden hier al korter. Om negen uur is het al helemaal donker. Wat dat betreft merk je wel dat het eind augustus is. Nog even of de zomer is al weer voorbij en beginnen we aan de herfst. En dan nog even of de winterbanden moeten er al weer om. Maar zover is het nog niet, eerst nog de zomer afmaken met deze week heerlijk zonnig weer!!!

hartelijke groetjes,
Ineke & Bart.

• 18 September 2011 - 18:54

Jessica:

Hoi,

Ik vond het erg leuk om met z'n allen toen te schilderen! Zijn er ook nog foto's van het bankje wat mam en ik geschilderd hebben, het kastje, vogelhuisjes en pot die ik geschilderd heb?
    Het reclamekastje ziet er erg mooi uit! Zo mooi dat ook je buurvrouw het overneemt, hihi. Het ziet er echt heel mooi uit, vooral met de groene achtergrond.

Liefs Jessica