Van alles wat met het weer! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu Van alles wat met het weer! - Reisverslag uit Braunlage, Duitsland van Bart en Ineke Bouma - WaarBenJij.nu

Van alles wat met het weer!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ineke

13 Februari 2011 | Duitsland, Braunlage

De afgelopen week is alle sneeuw weggedooid, en hebben wij hier regen gehad met hogere temperaturen en dan gaat de sneeuw hard weg hoor. Maar volgens het weerbericht wordt er toch weer sneeuw verwacht en inderdaad gistermiddag vielen weer de eerste sneeuwvlokken. Maar vanochtend weer regen dus nu is de sneeuw alweer bijna weg. Er wordt toch nog wel weer sneeuw verwacht voor de komende week dus we wachten maar af. Want ja, als er sneeuw ligt komen er toch ook meer toeristen naar Braunlage.
De boekingen voor april en mei komen nu ook aardig op gang. We gaan ons nu ook aanmelden bij verschillende boekingssites. Maar dat neemt Bart voor zijn rekening. Die is toch meer de computerexpert.
Vorig weekend waren ons twee oudste dochters met vrienden bij ons wat heel gezellig was. Ze wilden nog een paar daagjes skieën maar helaas ze konden maar 1 dag skieën want daarna waren de pistes gesloten vanwege te weinig sneeuw. Maar in plaats van skieën hebben ze toen heerlijk gewandeld wat je hier ook prachtig kan doen. De laatste avond uit eten geweest bij de Griek met als afloop even bij Puppe (een gezellig barretje) langs om buiten de heerlijkste Glühwein te drinken.
We liggen helemaal op schema met de renovatie van de 2 appartementen wat we door een aannemer laten doen. Want daar moet een keukenblok en badkamer geplaatst worden. Het is de bedoeling dat het half maart klaar moet zijn en dan moeten wij nog verven en behangen. Dus kunnen we deze begin april ook gaan verhuren.
Bart kreeg zaterdag ineens de schoonmaakwoede. Ik dacht eerst nog dat hij al de voorjaarsschoonmaak in zijn hoofd had.
want in onze opslagruimte stond nog veel rommel die we daar hadden opgeslagen omdat we niet zo gauw wisten wat we er mee aan moesten- Maar nu is er weer een nieuwe vlikobak geplaatst dus konden we weer oude rommel opruimen. Maar Bart was dus niet meer te stuiten. Ik dacht nog even of hij gaat ook nog de vloer dweilen. Maar zo ver ging Bart nog net niet. Maar hij was wel trots op de opgeruimde opslagruimte.

Groetjes vanuit een opgeruimd Mea Vota. Ineke en Bart

• 13 Februari 2011 - 17:22

Bianca:

Hey,

Oh als ik dat zo zie bij puppe denk ik is het alvast maar weer maart!
    Ben erg benieuwd naar de renovatie!
    En Bart volgende keer ook de vloer meenemen he hihi!

Liefs Bianca

• 14 Februari 2011 - 08:12

Jessica:

Hoi,

Toen ik jullie stukje las, was ik erg verbaasd. Pap die een schoonmaakbui heeft! Ben erg benieuwd hoe de opslagruimte er nu uit ziet.

Nu ik de foto's zie heb ik heel erg zin in de voorjaarsvakantie! Gaan wij ook gezellig bij Puppe drinken.

Liefs Jessica

• 14 Februari 2011 - 14:59

Nicolet En Oma:

Ik heb net je stukje aan oma voorgelezen en we zijn allebei verbaasd dat pap de opruimwoede had en niet jij mam! Meestal ben jij degene die alles opgeruimd wil hebben :)
    Leuke foto's ook, behalve die ene waarop het lijkt dat marjon en ik teveel gluhwijn ophebben, terwijl iedereen die avond getuige was dat pap er niet zo goed tegen kan... ;)
    xxx